Економіка

Підтримка економічного розвитку Лазурненської громади,яка вона і що пропонується?
Давайте розглянемо,цю важливу тему та обговоримо основні аспекти економічного розвитку нашої громади.
Підтримка економічного розвитку на державному рівні
Насамперед це стосується синхронізації дій державного та місцевого рівнів та ефективну співпрацю на різних рівнях управління і лежить у двох площинах – інфраструктура для бізнесу і ефективне управління місцевими ресурсами.
Після створення в минулому році лазурненської громади в державному бюджеті на розвиток території були виділені та освоєні кошти будівництва дороги Лазурне-Приморське. В 2021р на громаду за секторальними державними бюджетними програмами використано більше 26млн.грн субвенції.Загалом в доходах бюджету громади було 53,4% міжбюджетних трансфертів, що підтверджує значний вплив державної допомоги а на 2022р планується 50,5% тобто менше. І все ж попри обіцянки та бажання ми так і не отримали ніяких преференцій від держави у вирішені проблем очисних споруд,водозабезпечення,реконструкції 8км “бетонки” та і не було субвенції на ЦНАП. Відкритим питанням залишається пошук інвестора проекту по о.Устричне,який навіть погоджений з Урядом в пошуку інвестора.
Друга площина – ефективне управління ресурсами. Нещодавно був прийнятий законопроєкт, який передає в комунальну форму власності абсолютно всі землі сільгосппризначення в громадах. Зміна зонінгу в той чи інший бік допоможе збільшити надходження до місцевого бюджету але поки результатів по нашій громаді жителям невідомо. Стримує і невпровадження індексації земельного податку, який не індексується з 2017 року.
Важливе питання – робота з бізнесом. Якщо громада створює комфортні умови для функціонування бізнесу(надає земельні ділянки біля моря) – то і вимоги до підприємців повинні бути щодо реєстрації в нашій громаді. Хоча би як платники єдиного податку, фізичні особи-підприємці. Це невеликі надходження до місцевих бюджетів, які потім можна реінвестувати у створення зручної інфраструктури для бізнесу. Необхідно селищній раді приймати рішення з цього питання і створювати умови насамперед місцевим підприємцям що не робиться.Потім і виникають конфлікти при проведені конкурсів.

Стратегічне планування та програми соціально-економічного розвитку. Важливі документи, які недооцінюються нашою громадою, деякі до них скептично ставляться. Сьогодні стратегічний документ лазурненської громади Генеральний план розвитку території але він не узгоджується з регіональною стратегією,особливо в частині бюджетного фінансування і співфінансування в регіональних програмах. А програми соціально-економічного розвитку приймаються по шаблону та не вдосконалюються.Наприклад, на 2022р такої програми соціально-економічного розвитку взагалі немає на сайті селради,яка повинна прийматися разом з бюджетом.
Як створити у громаді умови для сталого економічного розвитку?
Задля сталого успіху Лазурненській громаді треба почати із внутрішніх ресурсів.
Це планування роботи селищної ради, таких планів на сьогодні немає.
Вдосконалити та прийняти програму соціально-економічного розвитку на 2022р
Прийняти Статут громади, створити відповідні інститутуції громадськості, в т.ч. громадську раду при Лазурненській селищній раді, залучити місцевих жителів в управлінні громадою.
Оновити медіаресурси,власний веб-сайт
Здійснити аналіз участі громади в державних та регіональних програмах
Прийняти програму розвитку туризму
Прийняти громадський бюджет
Це ті першочергові заходи на які навіть не потрібно кошти.
Детальні рекомендації щодо сталого розвитку громади можна подивитися тут[ https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/717/MER_2021_WEB.pdf]

Турзбір 2022р,який він?
За даними податківців Херсонщинив 2021р до місцевих бюджетів надійшло більше 4 млн гривень туристичного збору, а це плюс 700 тис. грн до показника також періоду минулого року. Лідером з надходжень туристичного збору стала Бехтерська територіальна громада, по якій забезпечено 1,2 млн грн збору (31% від загальних по області, темп росту склав 112%). З початку курортного сезону (з 01.05.2021 по 01.09.2021) на податковий облік в області стали 3213 суб’єктів господарювання. Із зазначеної кількості у курортних зонах статус суб’єктів господарювання добровільно отримали 475 осіб (38 юросіб і 437 ФОП), що майже вдвічі перевищує відповідний показник минулого року. А як буде в 2022р з цим туристичним збором? Платити прийдеться більше бо зросла мінімальна заробітня плата.Наприклад, по Лазурному при незмінній ставці 0,25% встановленої селищною радою потрібно буде викласти 16,25грн за одну особу на добу. Селищна рада ніяк не хоче встановити диференційовану ставку чи то від залежності шляху до моря чи від суми сплати відпочивальниками.Так,наприклад для внутрішніх туристів вирішили в Бехтерській громаді встановити в 2022р ставку 0,25% коли відпочивальник сплачує до 500грн/добу і 0,5% при сплаті ним більше 500грн/добу. Але не лише в сплаті пробема а й куди і як використовуються ці кошти. Детально це може бути розписано в місцевій програмі розвитку туризму але її селрада теж ніяк не хоче приймати бо буде складно перенаправляти зібрані кошти на проблеми не пов’язані з розвитком туризму. І все ж що запланували в Лазурненській громаді на 2022р по турзбору? В минулому році зібрали більше 807тис.грн. В прогнозах бюджету 850тис.грн з них юридичними особами -750тис.грн,фізичними-100тис.грн(це вдвічі більше а ніж планувалося в 2021р,а зібрано було за останніми даними 85тис.грн). Щоб залучати ці кошти потрібно працювати-пропагувати громаду і її фестивальні події,що не робиться і в календарі ОДА туристичних фестивалів на цей рік нас там немає. Навчати підприємців та громадськість новим формам розвитку туризму-у нас цього ніколи не було і ніхто цим не займається бо напевно “знають” як це робити але результатів належних і не видно. Отак і живемо.
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь