blog logo
Бюджетна арифметика розвитку смт.Лазурного за 2019рік
В січні п.р пройшла сесія Лазурненської селищної ради, де затвердили звіт бюджету за 2019рік. Як і завжди обговорень з громадою не було. Та і опубліковані цифри на сайті селради для більшості громадян не всім зрозумілі. Давайте проаналізуємо простою мовою як же виконаний бюджет.
По доходам-отримано 22,8млн.грн і перевиконано планові показники на 111,7%.Основними джерелами наповнення були податкові надходження-11,9млн.грн(52%),доходи від продажу землі-5,8млн.грн(25%)
По видаткам-витрачено 21,1млн.грн,планові показники недовиконані на 8%. Левові частки витрат були на благоустрій-5,4млн.грн(26%),утримання садочка-3,4млн.грн(16%),селищної ради-3,4млн.грн(16%),розвиток території-1,5млн.грн(7%),інші субвенції з місцевого бюджету(школа,садочок,будинок культури та ін)-3,5млн.грн(16,6%).Субвенції на будинок культури та співфінансування будівництва амбулаторії по 557тис.грн та 580тис.грн відповідно.
Загалом спрацювали з профіцитом(доходи перевищують видатки) в 1,7млн.грн. Начебто і непогано проте якщо глянути в глибину- проблем багато.
Основні:
-недосконале планування бюджету
-невикористані резерви наповнення місцевого бюджету,в т.ч.турзбору
-відсутня система контролю виконання бюджету,особливо з участю громадськості та ін.
Наприклад, в порівнянні з Щасливцевською селрадою Генічеського району(наш курортний конкурент) різниця в плануванні доходної частини становить по Лазурному 2,4млн.грн,Щасливцево всього 42тис.грн. Частка турзбору в загальних доходах становить 8 проти 9%,частка податкових надходжень становить відповідно 52% проти 67%.
Щодо відкритості бюджету, то подивіться на сайт селради Щасливцево і Лазурного і все стане ясно.
Ось така картина якщо коротко.

Лазурненська ОТГ-алгоритм створення

Лазурненська ОТГ-виділено червоною лінією

15 листопада 2019р Херсонська обласна рада затвердила план створення ОТГ в регіоні. Лазурненська ОТГ буде об’єднувати громади Лазурного, Володимирівки,Лиманського та Новоросійська.

Хто може бути ініціаторами об’єднання територіальних громад
сільський, селищний голова; депутати сільської, селищної ради (не менше, ніж третина загального складу); члени територіальної громади в межах місцевої ініціативи; органи самоорганізації населення, якщо вони представляють більше, ніж третину членів відповідної територіальної громади.
В разі, коли ініціатива виходить від сільського, селищного голови, повинно бути проведено такі етапи:
1 етап – ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад сільським, селищним чи міським головою повинно бути реалізоване ініціювання об’єднання у формі розпорядження про ініціювання ОТГ; депутатами, ОСН чи членами територіальної громади виноситься розпорядження про вивчення пропозицій щодо ініціювання ОТГ та проводиться її громадське обговорення. Пропозиція про ініціювання повинна містити перелік територіальних громад, що пропонуються до об’єднання, із зазначенням відповідних населених пунктів та визначення адміністративного центру ОТГ та її найменування. 2 етап – підготовка рішень про об’єднання територіальних громад сільською, селищною, міською радою приймається рішення «Про затвердження Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об’єднання територіальних громад» та власне проводиться таке обговорення зі складанням протоколу; сільською, селищною, міською радою від громади-ініціатора приймається рішення «Про надання згоди на добровільне об’єднання територіальних громад та делегування представника до спільної робочої групи»; сільським, селищним, міським головам надсилається пропозиція про надання згоди відповідних територіальних громад до об’єднання та про делегування представника до складу робочої групи; Узагальнення інформації щодо надання згоди про ОТГ та прийняття розпорядження про утворення робочої групи з підготовки проекту рішення про об’єднання, що містить перелік населених пунктів, визначений адмінцентр ОТГ та план організаційних заходів щодо об’єднання; інформування про утворення спільної робочої групи з підготовки проекту рішення щодо об’єднання облраду і облдержадміністрацію та підготовка проекту рішення про об’єднання. 3 етап – прийняття рішення про об’єднання територіальних громад сільською, селищною, міською радою громади схвалюється проект та приймається рішення про його ухвалу за результатами обговорення; за наявності всіх рішень про схвалення проекту від сільських, селищних, міських рад протягом 5 днів здійснюється подання до облдержадміністрації для отримання висновку щодо відповідності проекту Конституції та законам України. 4 етап – утворення об’єднаної територіальної громади в разі отримання підтвердження відповідності проекту законодавству України громада, в якій ініційовано питання про добровільне об’єднання територіальних громад, приймає рішення про ОТГ; сільський, селищний чи міський голова звертається в ОДА через необхідність прийняття ЦВК рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови; ОДА відповідно звертається до Центральної виборчої комісії для призначення виборів та інформує відповідні ради, що прийняли рішення про добровільне об’єднання територіальних громад.
В разі, коли ініціатива виходить не від сільського, селищного голови, алгоритм об’єднання буде таким:
до сільського, селищного чи міського голови надсилається пропозиція щодо об’єднання; головою приймається розпорядження «Про вивчення пропозиції щодо добровільного об’єднання територіальних громад та її громадське обговорення»; сільською, селищною, міською радою приймається рішення про проведення громадських обговорень щодо ОТГ з оформленням протоколу за їх результатами; надання згоди сільською, селищною, міською радою на добровільне об’єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи та інформування ініціатора про згоду; створення робочою групою проекту рішення про добровільне об’єднання територіальних громад та його обговорення; подання спільною робочою групою проекту та подальше його схвалення сільською, селищною чи міською радою з подальшим інформуванням ініціатора про схвалення проекту рішення щодо ОТГ; в разі висновку щодо відповідності проекту Конституції та законам України приймається рішення «Про добровільне об’єднання територіальних громад», копія якого надсилається ініціатору об’єднання.
Про окремі історичні факти розподілу землі причорномор'я
Сьогодні нагальним є питання продажу земель. При вивчені історичних матеріалів щодо доповнення історії Півдня України, в т.ч смтЛазурне натрапив на цікаві факти. Вони свідчать, що в ті часи при розподілу земель були ганебні промахи. Ось, що писав в 1885р Завадовський А.Г. -автор книги “Сто лет жизни Тавриди..”-“..в Таврической области до полумилиона продано казеной земли за безценок: – надворному советнику Уманцу, титулярному советнику Барабашу и губернскому секретаря Аверкиеву – по 1р20коп за десятину , чему и верить даже нельзя, судя по богатству тамошних земель и что те же чиновники ввели в обряд продажу каждым татарином своего участка-без разбора составляет ли онный собственность продавца , или не составляет его. Известно, чо этим Указом , для исследований крымских злоупотреблений , была Высочайше утверждена особая комиссия результаты которой вероятно , тлеют в нашем губернском архиве, к которому доступ частному лицу невозможно. И потому я заканчиваю при этом колонизацию Крыма “. Чи будуть враховувати сьогодні, ті хто кличе про негайну продаж наших земель, вже набутий нашою історією шлях розподілу земель?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *